Mocht u een organisatie diagram nodig hebben voor uw bedrijf dan is dit eenvoudig te doen in Powerpoint 2013
Voordat u u begint is het handig om volledig inzicht te krijgen in welke info u wilt tonen, hoe veel niveaus wilt u tonen , worden alleen afdelingen genoemd of wilt u dit per persoon en functie weergeven heeft u van te voren duidelijk welke informatie u wel (en niet) wilt tonen dan scheelt u dit veel werk in een later stadium
Begin het het maken van een nieuwe presentatie, u kunt hiervoor ieder theme kiezen welke voor u van toepassing is, geef de eerste dia een toepasselijke dia en maak een nieuwe dia, verwijder hierop de inhoud box om meer ruimte te creeren voor het diagram
Klik op het toevoegen menu en selecteer hier smartart deze optie zorgt ervoor dat u kunt kiezen uit verschillende ontwerpen waaronder diagrammen , voor onze diagram is de keuze van het ontwerp/template afhankelijk van een aantal factoren
- Moet het diagram horizontaal of verticaal zijn
- Moeten er afbeeldingen worden teogevoegd van de werknemers
- Moet ieder niveau van een label worden voorzien
Kies een ontwerp wat aan uw specificaties voldoet en klik ok
Wanneer uw diagram zichtbaar is ziet een opzet van de index op de linkerzijde
Aan de rechterzijde is het diagram zelf zichtbaar
U kunt hierin de verschillende niveaus en koppen in informatie toevoegen
De opzet heeft nu 2 vierkanten voor de afdelingen om meerdere smartart onderdelen toe te voegen selecteer er een en vervolgens kunt u via het smartart tools menu (tab) via vorm toevoegen een nieuw vierkant invoegen op deze wijze kunt u uw organisatie verder onderverdelen
Bouw u diagram zo ver uit, mocht u een fout maken dan kunt u de volgorde eenvoudig aanpassen
Via stylen kunt u uw diagram voorzien van een ander uiterlijk
Download een voorbeeld van een Powerpoint 2013 diagram